Умен град @ nixanbal

НачалоРазниЗа и против продуктовото позициониране в българското кино и телевизия

За и против продуктовото позициониране в българското кино и телевизия

5393
Написана от  nixanbal 06 април 2011

love.net_film_bulgarski_kino_produktovo_pozicionirane_vaio_diliana_popova

Темата е малко встрани от телекомуникациите, но вероятно сте забелязали, че в блога имам подобни забежки. Идеята за поста дойде от Facebook, където споделих с приятели и познати впечатленията си от новия български филм love.net и се заформи страхотна дискусия. Странно или не коментарите се завъртяха не толкова около сюжета и актьорската игра, които между другото бяха признати от мнозинството за добри, а около т.нар. product placement в лентата.

Chio Chips върви със Загорка
Продуктовото позициониране дойде в родната кино и телевизионна индустрия преди година или малко повече, когато в различни тв предавания (Big Brother Family), а също филми и сериали (Мисия Лондон, Стъклен дом) започнаха да се появяват познати марки бира, водка, чипс, вериги за бързо (и бавно) хранене и други.
И докато в развитата индустрия в чужбина това от години е нещо нормално и добре утъпкан път за подпомагане на кинохитовете още преди пускането им в салоните, при нас всичко едва сега започва. И въпреки че съдейки по родната продукция от последните месеци желаещи да промотират марките си не липсват, ние, зрителите, сякаш не възприемаме продуктовото позициониране съвсем положително.

Знаете ли, че:
Филмите за Джеймс Бонд са наричани от някои „курви на продуктовото позициониране" заради изобилието от марки с платено присъствие в тях.

Случаят с love.net
Филмът е много добър, даже бих казал страхотен. Липсват пресилените и несполучливи драми, типични за родните заглавия отпреди години, а това само по себе си показва, че българското кино се развива и, както казват, изживява своя ренесанс. За да подпомогнат това възраждане, насреща са компаниите, донякъде рискови играчи, готови да платят за продуктово позициониране в лента, която все още никой не може да гарантира, че ще се превърне в успех. Създателите на филма от своя страна с радост ще приемат подобна инвестиция, която ще им позволи не само да започнат и завършат идеята си, но и да спечелят от нея „предпремиерно", така да се каже.
Така в love.net беше пълно с продуктово позициониране и пред очите на зрителите в киното дефилираха марките VAIO на Sony, Nescafe, системите за електронни разплащания СЕП и куп други.

Знаете ли, че:
През първия си уикенд в кината филмът love.net е гледан от над 22 000 зрители, донесли приходи от почти 190 000 лв. За сравнение Мисия Лондон е постигнал над 355 000 лв., а TILT около 112 000 лв.

Има ли граница и прекрачва ли я някой
След толкова разпалени коментари около продуктовото позициониране не само в love.net и Стъклен дом, но и в други продукции, нормално е да се запитаме защо това прави такова впечатление на зрителя, че го оставя с мисли не в посока сюжет и изпълнение, а кой и защо си позволява да му навира тези марки в носа. Според вас уместно ли е използването на този рекламен похват в тв предаванията и филмите? Има ли нещо, което ви е подразнило досега и какво конкретно? Смятате ли, че чуждите продукции се справят по-умело с продуктовото позициониране и марките в американските филми минават през погледа на зрителя по по-ненатрапчив начин?

А! И извън темата на този материал – хареса ли ви love.net?

iPhone X в 10 снимки

Малко преди да ви предложа детайлното видео ревю с впечатленията и коментарите ми от ползването на iPhone X, реших да…

Блог за телекомуникации и нови технологии; новини, ревюта и видео на български

Social buttons

facebook-footer 
twitter-footer
youtube-footer